czwartek, 8 czerwca 2017

Filmy o cyberprzemocy

 Witam! W tym poście chcę poruszyć jeden ważny temat. Ostatnio jestem pochłonięta filmami o tematyce cyberprzemocy. Pokazują one jak bezpiecznym trzeba być w internecie. Każdy myśli "to mnie nie dotyczy, mam chroniony komputer, więc na pewno nic mi nie grozi" Błąd! To może spotkać każdego, ale można próbować ochronić się przed tym.

Na pewno na pierwszym miejscu bądź ostrożny w nawiązywaniu znajomości przez internet. Nigdy nie wiemy kto jest po drugiej stronie. Nie jest to mit. Anonimowość powinna być synonimem Internetu. Tak naprawdę każdy może zrobić fejkowe konto i udawać być może nawet nieistniejącą osobę. Myślę, że znacie program catfish, który pokazuje tego typu sytuacje.
Pamiętajcie, spotkania przez Internet bywają niebezpieczne, więc jeśli już masz zamiar się z kimś spotkać to zrób to w miejscu, gdzie jest mnóstwo ludzi (np. w galerii handlowej) i nie odchodź w żadne zakamarki. Nigdy nie wiadomo komu można zaufać, tym bardziej jeśli widzi się kogoś pierwszy raz na oczy.

Kolejną ważną sprawą jest dodawanie osób do grona znajomych. Nie dodawaj obcych! Mogą się okazać zwykłymi oszustami. Akceptując zaproszenie ułatwiasz im zadanie w przeglądaniu twojego profilu.

Myślę, że nikogo to nie zdziwi, ale ważne jest to, aby nie wysyłać nikomu swoich nagich zdjęć. Ktoś może to później łatwo wykorzystać i Cię szantażować. To samo tyczy się przechowywania tego typu plików na swoim komputerze lub telefonie.

Zakrywaj kamerkę, gdy jej nie używasz! Warto zakleić sobie w laptopie jakąś naklejką, a telefonu nie zabierać do łazienki;)

Filmy o tematyce cyberprzemocy!

 

RATTER 

Jest on o dziewczynie, którą ktoś podgląda cały czas przez telefon, laptop i inne urządzenia. Osobiście bardzo polecam!





CYBERBULLY


Film opowiada o dziewczynie szantażowanej przez Internet. Osoba po drugiej stronie każe jej robić różne rzeczy, bo jeśli nie to roześle jej zdjęcia. Film wywołuje ogromne emocje, polecam!

  UNFRIENDED

Jeśli chodzi o ten film to liczyłam na coś lepszego, lecz mimo wszystko nie jest zły! Przyjaciele rozmawiają ze sobą przez skype'a i ktoś do nich dołącza. Później dzieją się dziwne rzeczy.

 

MEGAN IS MISSING


Po tym filmie kompletnie nie mogę się pozbierać. Niesamowity straszny zwrot akcji. Przeraził mnie niesamowicie. Giną w nim dwie przyjaciółki i zostają ofiarami.. Jeśli chcecie oglądać to musicie przygotować poduszkę, aby przez nią patrzeć w drugiej połowie filmu!


To by było na tyle z dzisiejszej notki. Mam nadzieję, że Wam się podobała. Znacie jakieś filmy o tej tematyce oprócz tych wymienionych? :)

Werka

17 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy film i myśle ze przydatny w tych czasach :)
    już coraz młodsze dzieci mają dostęp do internetu ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest tutaj kilka filmów które z chęcią obejrzę.
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię tego typu filmy :) Z wymienionych przez Ciebie widziałam Cyberbully i Megan is missing - pozostałe dwa z chęcią obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, że niebezpiecznie jest poznawać kogoś przez internet. Osoba może napisać praktycznie wszystko, podstawić się za człowieka pięćdziesiąt lat młodszego. Skąd mamy pewność, że z którym piszemy nocami nie jest jakimś zboczeńcem?
    Wiele razy zostałam oszukana przez internet. Teraz już się w to nie bawię. Swego czasu za dużo nerw na czymś takim straciłam.

    Wilmy, które polecasz na pewno warte obejrzenia. Zapiszę sobie tytuły bo bardzo lubię takie ekranizacje. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam tylko jeden ten polski film, nie pamiętam teraz tytułu. Ciekawe propozycje

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz, że z żadnym z tych filmów się wcześniej nie spotkałam? Koniecznie będę musiała obejrzeć Twoje propozycje :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam jeszcze żadnego z tych filmów, ale koniecznie muszę nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam 'CYBERBULLY'.. Mnie jakoś nie zachwycił.
    Pozdrawiam! :)
    http://paniemm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie trzeba uważać nawet na facebooku nigdy nie wiadomo kto jest po drugiej stronie !!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej :( Nie wiem czy filmy na moje słabe nerwy :( jestem bardzo wrażliwa i boli mnie ludzka krzywda, więc pewnie filmy bardzo by mnie poruszyły :( no właśnie powinnam zakryć tą kamerkę ... :/ Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Cyber-przemocy jest coraz więcej w naszym świecie a to ze względu na to ze dużo osób to lekceważy i coraz więcej małych dzieci ma dostąp do internetu a jak wiemy małemu dziecku najłatwiej namieszać w głowie. Jest to problem naszego społeczeństwa ale jest on bardzo lekceważony.;( Filmy które poleciłaś już niektóre oglądałam ale są takie które na pewno obejrzę w najbliższym czasie.;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie oglądałam filmów o takiej tematyce, ale jest mi ona bardzo bliska. Sama nie doświadczyłam na szczęście czegoś takiego, lecz coraz częściej jestem tego świadkiem w internecie. Osobiście dostaję tylko, a może i aż kilka hejtów raz na jakiś czas. Niestety bez tego przy prowadzeniu bloga czy kanału na youtube się nie obejdzie w dzisiejszych czasach.
    Filmy bardzo mnie zaciekawiły i już mam w planach obejrzeć jeden z nich w najbliższym czasie :)
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubie takie filmy! Od razu po tytule wiedziałam, że muszę tu wejść :) Przyznam się szczerze, że nie oglądałam żadnego z wymienionych filmów, ale myślę, że szybko to nadrobię :)
    Powodzenia
    http://bezatramentu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Poruszyłaś bardzo ważny temat, i bardzo ciekawy post. Na pewno obejrze jakiś z tych filmów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy post ;)
    Pozdrawiam

    W wolnej chwili zapraszam do mnie noduss-tollensss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam żadnego z proponowanych przez Ciebie filmów, ale to dobrze, w wakacje chętnie obejrzę :) tym bardziej, że problem cyberprzemocy jest aktualny.
    Z tymi nagami zdjęciami masz rację! można się nieźle skrzywdzić na własne życzenie, trzeba z tym mega uważać!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaciekawiło mnie to, nie powiem ;) Dzieki Tobie mam teraz plany na wieczory filmowe <3 mniamka2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń