czwartek, 19 stycznia 2017

Jak się ODuzależnić od telefonu?

 Hej! To pierwszy post w tym roku, ale wynagradzam Wam to lekturą na dosyć ciekawy temat. Miałam napisać o moich postanowieniach, ale wszystkie są w mojej głowie i to najważniejsze. Myślę, że w grudniu przedstawię Wam, co się zmieniło lub czego nie udało mi się osiągnąć:(

(jpg, żeby było ciekawiej)
♡♡♡

Coś mnie natchnęło, żeby napisać o tym, jak ograniczyć korzystanie z telefonu (przede wszystkim z internetu). Zauważyłam, że dużo osób wśród moich znajomych i nie tylko, ma problem z tym uzależnieniem. Muszę się przyznać, że niestety on dotyczy też mnie, lecz ostatnio zabrałam się na walkę z tym! Mimo że to niby nic, ale tak naprawdę to też jest poważne, bo bądźmy szczerzy, ale przez to człowiek jest bardziej zdekoncentrowany i jego myśli uciekają w różne strony. Zamiast wykonywać przykładowo swoje obowiązki, czatuje się na portalach społecznościowych lub gra (jak kto woli), a gdy nie ma się przy sobie telefonu, zaczyna się wariować, bo "nie ma życia bez telefonu"!!! Jest to największe głupstwo jakie kiedykolwiek słyszałam. Zatrzymajmy się na chwilę i pomyślmy, czy ograniczając (bo nie mówię tu o całkowitym wyrzuceniu ich z użycia) korzystanie z tych urządzeń tak nam zaszkodzi i nie będziemy mogli bez nich funkcjonować. Tak naprawdę nie jest nam potrzebne sprawdzanie stron internetowych 24/h, bo życie nie toczy się tylko wokół internetu. Żyjemy tu i teraz.


Odkładaj telefon po przyjściu ze szkoły do drugiego pokoju lub oddaj go rodzicom do momentu, w którym wypełnisz swoje obowiązki (np. odrobisz lekcje). Sprawi to, że nie zaniedbasz niczego, co miałeś/aś zrobić w ciągu dnia. Możesz stworzyć sobie codziennie rozpiskę, w której zaplanujesz czynności na dany dzień, ale nie jest to konieczne, bo ważne, że masz to w głowie. Mimo wszystko wypisanie wszystkiego na kartkę jest dobrym pomysłem dla zapominalskich.


Ściągnij aplikację! Jest mnóstwo takich apek na telefon. Jedną z nich jest Forest, którą sama zainstalowałam. Polega ona na hodowaniu drzewka, a później nawet lasu! Dzieje się to, gdy nie używamy telefonu. Jeśli się wyjdzie z aplikacji, roślina umiera. Myślę, że jest to ciekawy sposób na pozbycie się uzależnienia.



Zastanów się, które aplikacje są Ci niezbędne, a które możecie usunąć, aby nie tracić aż tak dużo czasu. Po prostu zrób mała selekcję i pomyśl, czy wszystkie konta społecznościowe są Ci potrzebne. Jestem pewna, że na pewno znajdzie się coś do usunięcia! Przy okazji zwiększysz wolną pamięć w telefonie, same plusy, haha.

To by było na tyle, jeśli chodzi o moje pomysły. Jeśli macie jeszcze jakieś to możecie pisać w komentarzach! :)

/Werka

3 komentarze:

  1. Ciekawe porady, ale u mnie to jakby niemożliwe żeby się pozbyć telefonu haha

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkiem niezły blog, dobrze się czytało !


    Jeśli chcesz możesz odwiedzić naszą stronę, gdzie pokazuje jak łatwo zrobić by bloga miał dużo większy zasięg:)
    Darmowe linki do bloga

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciężko się "oduzależnić". Technika idzie do przodu, internet stał się codziennością. Ludzie pracują przez internet, zbierają informacje, komunikują się albo zabijają nudę.
    Można powiedzieć, że mam duży problem, bo potrafię być online odkąd wstanę aż do nocy, bez żadnych przerw. Rzecz jasna nie siedzę cały czas wpatrzona w to małe urządzenie. Odpisuje na messengerze, mailuje z jakimiś firmami albo zapewniam sobie rozrywkę oglądają jakieś obrazki czy filmiki na yt. Jednakże trzeba wiedzieć kiedy powiedzieć stop. Kiedy jestem w przyjaciółką czy chłopakiem, wyłączam dane komórkowe, by pozbyć się "rozpraszaczy uwagi" i skupić się na nich. Mało kto tak robi, bo ciężko - ale chyba warto chociaż na chwile się odłączyć od sieci by nie odsuwać się od ważnych nam osób.
    Wpis bardzo dobry.

    http://czarnaklittle.blogspot.com/ obserwuje ;>

    OdpowiedzUsuń