piątek, 25 listopada 2016

Jak poznać ludzi w nowej szkole?

 Hej, hej! Parę osób napisało mi, abym zrobiła jeszcze post o szkole, a z racji tego, że zauważyłam czytelników, którzy kończą gimnazjum i już niedługo będą się wybierać liceum/technikum/zawodówki postanowiłam napisać post o tym jak sobie poradzić w nowej szkole. Myślę, że mogę się nieco wypowiedzieć na ten temat, ponieważ idąc do gimnazjum nie znałam nikogo przez przeprowadzkę i teraz trafiając do lo też musiałam poznawać nowe osoby.

Jak poznać nowych znajomych (Jak się odnaleźć w szkole- część 1???)

Większość z Was z pewnością zadaje sobie to pytanie, zmieniając szkołę, ale nie jest to aż takie trudne jakie się wydaje. Możecie mi wierzyć lub nie, ale od tego bardzo zależy dobre nastawienie. Jest to połowa całego sukcesu. Gdy jest się optymistą w tej sprawie, wszystko staje się o wiele łatwiejsze. Uwierzcie, że ludzie pogodni i uśmiechnięci są znacznie lepiej postrzegani. Do poznania znajomych naprawdę potrzeba chęci, ponieważ nie uśmiechając się lub sprawiając wrażenie osoby nielubiącej świata można bardzo zrazić do siebie ludzi, a mówią, że przecież to pierwsze wrażenie jest najważniejsze. W każdym razie nie warto być cichą myszką, mimo że dużo osób jest z natury nieśmiałym. Myślę, że warto jednak z tym walczyć i starać się otwierać na ludzi, przecież nie mamy nic do stracenia! Wiem, dużo osób nie potrafi zagadać do kogoś obcego, ale trzeba sobie zadać pytanie, czy naprawdę się chce mieć znajomych? Jeśli tak to nic nie stoi na przeszkodzie. Jak się chce to się może, serio i mogę to stwierdzić na swoim przykładzie. Kiedyś byłam bardzo cichą duszą, ale to się zmieniło, bo chciałam się zmienić i nie mieć problemu z nawiązywaniem znajomości. Teraz już nie mam kłopotu z pogadaniem z kimś o czymkolwiek, nawet o czymś nieistotnym, a kiedyś nie miałam pojęcia na jaki temat można porozmawiać z obcą dla mnie osobą? Tematy są zawsze (nawet te najbardziej typowe jak szkoła). Moim zdanie podejście do kogoś, aby się zapoznać jest dobrym pomysłem. Warto znaleźć jakiś pretekst do rozmowy. Pomyśl, że w nowej szkole też nie każdy zna innych i być może też jest zagubiony. Ktoś musi zrobić pierwszy krok na podejście i tą osobą możesz być ty. Gdyby każdy mówił "niech zrobi to ktoś inny" to ludzie ograniczaliby się do rozmowy ze swoim odbiciem lustrzanym.

Ludzie z niektórych technikum/liceum często organizują jakieś spotkania integracyjne jeszcze w sierpniu, żeby się zapoznać i nie być samotnym na rozpoczęciu roku. To jest świetny sposób na poznanie kogoś. Być może to właśnie któraś z tych osób zostanie Twoim najlepszym przyjacielem? Często zakładane są grupy klasowe lub rocznika na fb w danej szkole i tam można się też jakoś zapoznać. Jak idziesz do nowej szkoły to koniecznie dowiedz się czy taka grupa istnieje lub czy spotkanie ktoś już zaplanował. Jeśli nie, sam możesz to zrobić! Nie widzę nic trudnego w stworzeniu grupy na fejsie i dodanie do niej ludzi ze szkoły. Myślę, że wiele osób byłoby chętnych na zaproponowane przez ciebie integracyjne spotkanie!

Jeśli zmieniasz szkołę w trakcie roku szkolnego lub idziesz gdzie indziej, zaczynając kolejny rok edukacji, koniecznie dopytaj się kogoś w nowej szkole o istniejącą pewnie już konwersację klasową lub międzyklasową. To naprawdę świetny sposób na porozumiewanie się i przekazywanie sobie informacji.

 
(artystyczne zdjęcie, które zepsułam, żeby nie było nudno iks de) 
♡♡♡
 
Trochę się rozpisałam, ale mam nadzieję, że nie zanudziłam, haha. Stwierdziłam, że zrobię serię postów, dotyczących szkoły. Miałam wszystko ująć w jednym poście, ale chyba powstałaby z tego książka, a tego by nikt nie chciał haha.
Napiszcie co sądzicie o postach tego typu i czy chcecie takich więcej.

Macie trudności z nawiązywaniem nowych znajomości czy przychodzi Wam to bez problemu?

Werka

19 komentarzy:

  1. Nie mam aktualnie takich problemów (jak zdarzało sie to w gimnazjum) ale bardzo przydatne ! :)

    http://tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku,a ja tak się stresuje,bo za niedługo zmieniam szkołe...Dziekuje za radę!
    Świetny blog oraz posty,aż miło czytać! :) http://olly-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy post, bardzo przyjemnie się go czytało :) Bardzo podoba mi się to zdjęcie :3

    Obserwuję http://sabrooowska96.blogspot,de/

    OdpowiedzUsuń
  4. Potrzeba chęci i uśmiechu. Ja nie będę wiedziała, o czym mówić, druga osoba też, więc jesteśmy na tej samej pozycji, a do wykorzystania są pytania z bezpiecznej listy :D Pewne zasady nawiązywania umiejętności udało mi się wypracować po ciężkim pierwszym roku w gimnazjum (dziękuję, podstawówko!), ale w liceum czułam się dobrze już po dwóch tygodniach.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja jestem na studiach i nie myślałam w ogóle o tym "Jak poznać ludzi czy jak się odnaleźć"... po prostu wychodzę z założenia, że jak ktoś mnie ma lubić to będzie i wychodzi to samo :) Jest mi dobrze samej ze sobą, więc nie widziałabym problemu! A tak się złożyło, że znalazłam się w świetnej paczce znajomych :) Po pierwsze: pozytywne nastawienie i na luzie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za radę, bo czasem mam z tym problem :)
    >>alicce-alice.blogspot.com<<

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja miałam taki problem w tym roku, kiedy zmieniałam szkołę na liceum... okropnie się bałam że nie będę akceptowana, ale jak się okazało moje przeczucia mnie myliły. Mam świetną klasę, bardzo zgraną i trzymamy się razem. Nie było się czego bać, tylko być sympatycznym. Sympatycznych ludzi się lubi! Jednak przed tym spotkaniem klasowym przez kilka dni bolał mnie brzuch ze stresu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w tym roku szłam do nowej szkoły - gimnazjum i bardzo się stresowałam, ponieważ tylko ja tam nikogo nie znałam. Ale w końcu wszystko samo się ułożyło. :)
    Pozdrawiam ♥
    zone-of-smile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja raczej nie mam trudności z nawiązywaniem nowej znajomości ;)
    Ostatnio raczej też nie poznałam nikogo nowego, chodzę też cały czas do tej samej szkoły co chodziłam do podstawówki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej jestem osobą śmiałą i łatwo nawiązuje kontakty :) Co do spotkań - bardzo ciekawy pomysł! Myślę, że osoba, która idzie do nowej szkoły skorzysta z Twoich rad c:
    http://melulka.blogspot.com/ - zapraszam do mnie c:

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rady na pewno mi się przydadzą jak będę szła do liceum *-*.
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie w tym roku jestem w pierwszej klasie liceum i również wcześniej sporo czytałam postów tego typu.Są bardzo przydatne i miło się je czyta :) Pozdrawiam
    ipstryk26.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem w trzeciej klasie technikum,ale do tej pory pamiętam swój pierwszy dzień w tej szkole. Było lepiej niż myślałam.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz i stałą obserwację.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie miałam problemu z nawiązywaniem nowych znajomosci :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę świetne rady,
    Extra post !

    OdpowiedzUsuń
  16. Amazing post *-*
    Great blog! I'm following you! Follow back? ***
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń